E-TİCARET NEDİR?
    E-ticaret hakkında öğrenmek istediğiniz herşey!
     
 
 
     
 


E-ticaret Nedir?


Geleneksel pazarlama yöntemlerine, İnternet olanaklarını da ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir kitleye satış yapabilmenin ötesine geçip, üretkenliği ve yaratıcılığı arttıran küresel e-ticaret bağlantıları kurma şansını elde edebilmeye başlamıştır. Eskiden birçok şirket televizyon, gazete, radyo gibi araçları kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya uğraşırken, bugün bunlara İnternet üzerinden reklamcılık da eklenmiştir.

Elektronik ticaretin araçları, birbirleriyle ticaret yapanların ticari işlemlerini kolaylaştıran telefon, faks, bilgisayar, elektronik ödeme ve para transfer sistemleri, elektronik veri değişimi sistemleri (Electronic Data Interchange-EDI), İnternet gibi her türlü teknolojik ürünlerdir.


E-Ticaret Entegrasyonları

E-Ticaret'in anahtar kelimelerinden biri entegrasyondur. İnternet her türlü entegrasyonun sağlanması için mükemmel bir alt yapı sunmaktadır. Bu sayede e-ticaret siteleri iş süreçlerini entegre ederek hizmet kalitesini ve iş gücü verimliliğini artırabilmektedir.


B2C VE B2B

E-ticaretin uluslararası kabul görmüş iki türü vardır: işletmeler arası (B2B) ve işletmeden-tüketiciye (B2C) e-ticaret. B2B genelde firmalar arası iş süreçlerini birbirine bağlayan e-ticaret türü denebilir. Mesela Tedarikçi ile bayiler arasında siparişlerin internet üzerinden yapılması, süreçlerin internet üzerinden yürütülmesi örnek gösterilebilir. B2C ise örneği gün geçtikce artan bir e-ticaret modelidir. En büyük örneği Amazon tüm dünyadaki tüketicilerin hemen her ihtiyaçlarının karşılanabildiği e-ticaret sitesidir. İş sahibi bu sayede ulaşamadığı milyonlarca müşteriye ulaşma imkânı sağlar.

 
 
 
 
 
         
Pikare 2013    
                     
anasayfa | hakkımızda | ürünlerimiz | e-ticaret | referanslar | iletişim